Pages

Wednesday, May 23, 2012

Graduation cake

I have nothing educational for you today...lol.

Instead, I just wanted to show you one of my clever Suzy-home-baker cakes I made last year.



This is when I graduated last year with my masters.

I made my own cakes and cupcakes for my party. lol..yes...I know.

The cake on the right is a sheet cake, and the cap on it is a round cake covered in black icing.

I dyed the icing with gel. SOOO much better than food coloring.

It comes in little jars like this --->Product Details

Anyway, the top of the cap is just a piece of cardboard that I covered in black fondant - and the tassel is purple fondant that I snaked and cut.

The cupcake toppers.....

Reese's peanut  butter cups, turned upside down. Take off the outside wrapper, but leave the black wrapper on.
Then, I found little square candies and covered them in black fondant.
Again, I snaked yellow fondant for the tassel.

Anyway - with the end of school coming, maybe some of you can use this.
I had fun making them!

11 comments:

Lisa R. said...

That came out amazing!! It sounds delicious too...Reeses Peanut Butter Cups...yum!

Lisa
Learning Is Something to Treasure

Miss T said...

GCU...Grand Canyon University? If so, that's the University I went through for my online Masters and loved it!


Journey of a Substitute Teacher

Lori said...

Wow! The cake and cupcakes look beautiful!
Lori
Conversations in Literacy

Andrea said...

That looks delicious!! Cool icing coloring tip. I didn't know there were other ways to color food!

Cheers To School

~Stephanie Moorman said...

Those cake toppers are adorable!!

~Stephanie
Teaching in Room 6

Traci said...

so adorable
❤Traci❤
Dragonflies in First

Kim said...

And knowing you, you did all of this while caring for a little one, waiting for another one, making materials, teaching and um... what... saving a small country?
You just AMAZE me!

And, BTW, I am now craving Reese's PB cups!

Sending you a CyberHug...

Kim
Finding JOY in 6th Grade

Klinger Cafe' said...

And where were you last week when I needed you for my daughter's graduation party??? Can you make it here with those by Saturday for my sons?? LOL They are very cute!
Tammy


First Grade @ Klinger Cafe
dtklinger@gmail.com

Michelle Tsivgadellis said...

I love the graduation caps!! How long did this actually take you???

You are amazingly creative & a specialty cake in my house is baking with the giant cupcake mold...hehehe

Michelle
3amteacher@gmail.com
The 3AM Teacher
Visit The 3AM Teacher FB Page

Jen R. @ The Teachers' Cauldron said...

haha! Tammy - They'd probably come out better than the first time I did it!
Michelle - it didn't very long at all, actually - just one day - on an off. :)

Anonymous said...

nice opinion.. thanks for posting.